Ny informasjonsbrosjyre

Oppdatert: 5. feb.

Vi har oppdatert informasjonsbrosjyren vår med masse nyttig informasjon!

Her finner du informasjon om diagnose og om forløp. Du finner en nyttig oversikt over anbefalt behandling de første 48 timer, de første uker, og ved eventuelle vedvarende symptomer etter 4 uker. Her finner du også en oversikt over de vanligste symptomer, og noen svært gode råd for å kunne mestre og leve med ettervirkninger etter hjernerystelse. Videre finner du informasjon om Hjernerystelsesforeningen og våre tilbud for medlemmer.

Brosjyren er utviklet i samarbeid med noen av våre fremste fagfolk og forskere på området.

Informasjonen gir viktig informasjon til både helsepersonell og pasienter. Ta den med til legen, til arbeidsgivere, til venner og kolleger, eller til familien!

Du finner brosjyren her.

Skriv den gjerne ut. Vi har også en pent trykket versjon som vi deler ut på våre lokallags-møter.

Vi har fått støtte til å lage lærings- og mestringstilbud for hjernerystede fra stiftelsen Dam i samarbeid med Foreningen for kroniske smertepasienter.