Hjernerystelsesforeningen er medlem av Hjernerådet

Mennesker med langvarige plager etter en hjernerystelse har lenge vært uten en egen brukerorganisasjon her i Norge. I slutten av 2019 ble Hjernerystelsesforeningen stiftet, og vi vil arbeide for forståelse for hjernerystelse blant pasienter, pårørende, helsepersonell, forskere og beslutningstagere. Vi står enda sterkere sammen med andre, og vi er nå med i paraplyorganisasjonen Hjernerådet.

Hjernemiljøene i Norge samler seg nå i Hjernerådet for at du skal få bedre hjernehelse, og færre skal få hjernesykdom. I dag rammes 1 av 3 eller over 30 prosent av befolkningen eller 1 600 000 nordmenn. Hjernelidelser er Norges store helseutfordring framover, og det må det nå tas skikkelig tak i! Hjernerådet jobber for mer hjerneforskning og best mulig helbredende behandling for hjernesyke..

Les mer her.

161 visninger0 kommentarer